Relacja lekarz–pacjent. Zrozumienie i współpraca
J. Barański, A. Steciwko
wyd. I182 strony
rok wydania: 2013
format: 150x210, opr. twarda
ISBN: 978-83-7609-866-1
darmowy fragment
cena:
Książka, poświęcona jest szerokiej problematyce - relacji lekarza z pacjentem, obejmującej także warunki, które nie tylko sprzyjają lepszej komunikacji, lecz także stanowią przesłanki wzajemnego zrozumienia między lekarzem a pacjentem oraz ich współpracy prowadzącej do uzgodnienia wspólnej decyzji terapeutycznej. Jest zatem próbą opisu medycyny humanistycznej – otwartej na troski i niepokoje chorego, rozumiejącej i gotowej do współpracy. Lekarz aktywny, współdziałający z pacjentem, wspomaga go w przezwyciężaniu choroby i jej skutków, ponieważ jedynie lekarz rozumiejący chorego potrafi odpowiedzialnie się o niego zatroszczyć i tylko troskliwy lekarz zdolny jest współdziałać z nim w procesie leczenia. Opis tej relacji wymaga ujęcia interdyscyplinarnego – sięgania do różnych dziedzin wiedzy humanistycznej, pomocnych w określeniu tych niezbędnych kompetencji lekarskich, które służą zbudowaniu właściwej relacji z pacjentem.
ze Wstępu
Zobacz jeszcze...
Choroby Wewnętrzne
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Inni użytkownicy kupili wraz z tą książką także:
Wstęp
Noty o autorach
I. Aksjologiczne aspekty relacji lekarz-pacjent
Wzajemne zrozumienie oraz współpraca lekarza i pacjenta – panorama problemów
Zaufanie jako jeden z najistotniejszych czynników umożliwiających prawidłowe porozumiewanie się pomiędzy lekarzem a pacjentem
Troska, empatia, wsparcie
Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikowaniu się lekarza z pacjentem 30
Intymność i prywatność pacjenta
Wdzięczność pacjenta
Bioetyczne spory wokół pojęcia autonomii
II. Pragmatyczne aspekty budowania więzi z pacjentem
Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem?
Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem
Elementy negocjacji przydatne w relacjach lekarza z pacjentem
Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych
Umiejętność obniżania poziomu lęku u pacjenta chorego przewlekle – bilans korzyści
Wpływ samooceny lekarza na relację z pacjentem
Promocja zdrowia jako ważny element pracy lekarza i pielęgniarki w podstawowej opiece zdrowotnej
Rola gabinetu lekarskiego w budowaniu relacji lekarz–pacjent
Konflikt pomiędzy potrzebami zdrowotnymi pacjenta a ograniczonymi usługami medycznymi
Roszczenia prawne i skargi pacjentów
Spis treści 55 KB
Musisz być zalogowany aby ocenić książkę.
Jeśli posiadasz już konto w naszym serwisie zaloguj się:
Zapomniałem hasła
Jeśli nie posiadasz jeszcze konta, zarejestruj się w naszym serwisie.